התמודדות עם מתבגרים

התמודדות עם מתבגרים

"הטרגדיה של החיים היא שאנו נעשים זקנים מוקדם מידי וחכמים מאוחר מידי"

בנג'מין פרנקלין

  • להתמקד בכאן ועכשיו.
  • להתחבר לעולם התוכן של הילד.
  • להאיר דברים חיוביים בהם, להעצים חוזקות ולחזקם, ללמדם לראות מה כן היה טוב – "חצי כוס המלאה".
  • לחשוב על דברים טובים שקרו לו היום.
  • להראות לו מה הוא למד היום ? מה הוא יכול להבטיח לעצמו לשבוע הבא ?
  • ללמד אותו לשאול שאלות.
  • ללמד אותו לקבל החלטות.
  • ללמד אותו גם להפסיק ולעצור.
  • ללמד אותו לחשוב.
  • ללמד אותו תגובות נוספות פרט ל"ברח", "קפא", "הילחם".
  • להפעיל סמכותיות לגבי הקווים האדומים שלו.
  • התקדמות של הילד לא מושלמת ולכן על ההורה לקבל פרופורציות על מה כדאי להתווכח ולא על כל דבר קווים אדומים.
  • לבחור מטלה אחת לביצוע ולא מכלול מטלות.
  • ללמד את הילד על חוקי ביה"ס והנורמות החברתיות.
  • על ההורים להיות מעורבים יותר במה שקורה בביה"ס.
  • ADHD – ללמד אחרים על הבעיה שלו ומה הוא צריך כדי להשתפר.
  • להראות מה הוא יכול להרוויח מהאימון והשינוי. איך ההשתנות שלו תעשה שינוי לסביבתו.

תבנית עידוד הנה כלי לחיזוק ילדכם. כל חיזוק מצדכם על הצלחה קטנה כגדולה יכול לעזור לילדכם לעלות את הדימוי העצמי שלו.

  1. דבר טוב שקרה לו היום.
  2. דבר חדש שהוא למד.
  3. הבטחה לשבוע הבא.

תבנית העידוד הנה דפוס חוזר והיא מקנה שליטה ורוגע לילדכם: "אני יודע מה הולך להיות". חשוב שלילד שלכם תהיה תבנית קבועה של התנהלות יומית רצוי אפילו כתובה.

  • שיפור התקשורת במשפחה ועם החברים.
  • העצמה של הביטחון והדימוי העצמי שלו.
  • העצמה האסרטיביות וההחלטיות בחייו.
  • יאמין בעצמו וביכולת שלו יותר.
  • תובנות מקדמות לחיים.
  • שינוי של הרגלים ושחרור הרגלים.
  • שחרור חסמים ואמונות מגבילות.
  • ריפוי של כאב.
  • שלווה ורוגע.
  • שחרור מפחדים, טראומות ופוביות.
  • העצמה וחיזוק של המערכת החיסונית.
  • כלים להתמודדות עם
  • הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה.

מלב אל לב - קן לשינוי